zondag 6 mei 2012

Zondag 6 mei 2012
Dit wordt de laatste week van de Nederlandstalige uitzendingen van de Wereldomroep. Nog 4 keer mag ik Nieuwslijn Magazine maken en daarna draag ik mijn steentje bij aan de afscheidsmarathonuitzending, die 24 uur duurt en komende donderdagavond om 22 uur begint met de live-klanken van het carillon in de toren van het Hilversumse Raadhuis. Dat ondersteunende redaktie- en montagewerk voor die slotuitzending doe ik met gemengde gevoelens. Eigenlijk wilde ik eerst helemaal niets met dat programma te maken hebben. Het wordt namelijk uitgezonden onder de vlag van een bedrijf dat ons (de Nederlandse medewerkers) gewoon aan de dijk zet. Nu kan de Wereldomroep naar buiten toe wel steeds de schouders ophalen en zeggen dat de politiek ons deze enorme bezuinigingen heeft opgelegd, maar het is de leiding van dit bedrijf die daarvoor allang de keuze had gemaakt om de Nederlandse afdeling voor een groot deel te ontmantelen. En die keuze is vervolgens gretig en dubbel en dwars door de politici overgenomen.
Dat was dus een afweging om niet mee te doen. Aan de andere kant zijn er ook wel gevoelens van nostalgie en het bekende "nog 1 keer de schouders eronder om er wat moois van te maken". Dus ben ik er vrijdag bij, al was het alleen maar om ook heel veel oude bekenden en collega's te zien. En daarna?Trainingsacteurscursus, vrijwillig werk bij Beeld en Geluid, stemmeninspreekklussen? Het wordt een ongewisse tijd, maar ik zorg in ieder geval dat ik bezig ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten